جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری با دکتر صبوری

به گزارش روابط عمومي مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران، در راستاي معرفي پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي مركز جهت بهينه‌سازي زيرساخت كسب‌وكار و زنجيره تأمين كشور، جلسه هم‌انديشي در بعدازظهر چهارشنبه مورخ 13/09/1398 با حضور آقاي دكتر صبوري، مشاور اقتصادي قائم مقام وزارت صمت در مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران، در راستاي معرفي پتانسيل‌ها و توانمندي‌هاي مركز جهت بهينه‌سازي زيرساخت كسب‌وكار و زنجيره تأمين كشور، جلسه هم‌انديشي در بعدازظهر چهارشنبه مورخ 13/09/1398 با حضور آقاي دكتر صبوري، مشاور اقتصادي قائم مقام وزیر صمت در مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران برگزار شد. در اين جلسه كه آقايان دكتر ياورزاده و دكتر حيدری به عنوان اعضاي جديد هيئت مديره مركز و آقاي مهندس ملكي مديرعامل و جمعي از مديران مركز حضور داشتند ظرفيت و توانمندي‌هاي مركز در حوزه باركد ارائه شد. از جمله مهمترين مباحثي كه در اين جلسه ارائه شد، معرفی پلتفرم صدور انواع كدهاي GS1 براي كالا و خدمات، سامانه رديابي كالاهاي شبكه توزيع برق كشور، سامانه قيمت‌گذاري كالا و سامانه كدينگ خدمات بود.

مديرعامل مركز ملي شمار‌گذاري كالا و خدمات ايران نقش باركدها را در تسهيل مبادلات تجاري كشور و مديريت صحيح اطلاعات كالا بيان كرده و سامانه‌هاي آماده بهره‌برداري مركز را معرفي كرد. همچنين به تشريح سامانه رديابي كالاهاي شبكه توزيع برق كشور كه در برخي استان‌ها عملياتي شده پرداخته و بر تأثير آن در شفافيت و سرعت زنجيره ‌تأمين تأكيد كرد.

وي افزود نظر به آنكه انواع باركدهاي استاندارد، توسط سازمان جهاني GS1 صادر، منتشر و در دسترس قرار گرفته است؛ كشور ايران نيز مي‌تواند با به‌كارگيري سامانه‌هاي موجود همانند كشورهاي پيشرفته صنعتي، موفق به بهره‌برداري بيشتر از انواع از باركدها مانند ديتابار شده و باعث كاهش هزينه‌هاي زنجيره تأمين و افزايش سرعت در جابجايي اطلاعات و كالا شود.

 آقاي دكتر صبوري ضمن استقبال از سامانه‌های مرکز ابراز اميدواري كرد كه وزارت صنعت، معدن و تجارت بتواند از اين پتانسيل‌ها به نحو احسن بهره ببرد.

هيئت مديره و مديران مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران نيز آمادگي خود را جهت همكاري با نهادها و ارگان‌هاي اجرايي كشور جهت عملياتي نمودن راهكارهاي استاندارد GS1 اعلام كردند .