تیرماه سال ۹۰ آخرین فرصت تعاونی‌ها برای جذب اعتبار ایران کد

نقطه رسانه ای – مدیرکل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون گفت:اعتبارتخصیصی برای دریافت ایران کد به تمام استان‌ها ابلاغ شده و تعاونی‌ها تا پایان تیرماه سال آینده نسبت به جذب این بودجه فرصت دارند .  

 

 

   به گزا

رش روابط عمومی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به نقل از ایرنا ‘عباس جوهری’ افزود: بودجه اختصاص یافته برای دریافت ایران کد برحسب تعداد تعاونی‌های موجود در استان‌ها تقسیم شده و ازاین لحاظ تعاونی‌ها با محدودیتی مواجه نیستند.
وی با بیان اینکه تعاونی‌های تولیدی در اولویت دریافت تسهیلات برای اخذ ایران کد هستند،‌افزود:‌ قرار بود تعاونی‌های خدماتی نیز وارد این عرصه شوند که وزارت بازرگانی هنوز در این خصوص اعلام آمادگی نکرده است.
به گفته جوهری ، تاکنون یکهزار 500 تعاونی موفق به اخذ ایران کد شده اند که طبق تفاهمنامه امضا شده میان وزارت تعاون و بازرگانی قراراست زمینه پیوستن 40 هزار تعاونی به ایران کد فراهم شود .
مدیرکل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی وزارت تعاون ادامه داد:همچنین مقرر شد برای تعاونی‌های متقاضی پیوستن به ایران کد، 15 درصد تخفیف لحاظ شود و علاوه بر آن وزارت تعاون 80 درصد هزینه دریافت ایران کد را به این تعاونی‌ها پرداخت کند.
جوهری در مورد نقش تعاونی‌ها در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: 85 گرایش اعم از صنعت ومعدن ، کشاورزی،عمران ،صنایع دستی ، فرش دستباف و غیره در بخش تعاونی‌های تولیدی وجود دارد وتولیدکنندگان فعال آنها برای کمک به اجرای مناسب این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد : ‌دولت نیز در قالب بسته‌های حمایتی، پیش بینی‌های لازم را برای حمایت از تولیدکنندگانی که ممکن است در اجرای این طرح دچار آسیب شوند ،‌ انجام داده است.
جوهری افزود:‌ بسته‌های حمایتی به طور یکسان در اختیار تمام بخش‌ها اعم از تعاونی و غیرتعاونی قرار داده می‌شود و تعاونی‌ها دراین خصوص نگران باشند.