تولیدکنندگان برای عرضه کالاهای خود در طرح میزان، ایران کد بگیرند

مدیر طرح خرید اعتباری کارمندان دولت-میزان-در وزارت بازرگانی گفت: ایران کد مجوز ورود کالاها به طرح میزان است و لذا تولیدکنندگان ایرانی که مایل به عرضه کالاهایشان در قالب این طرح ملی هستند باید ایران کد خود را دریافت کنند.

جواد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تمامی کالاهای عرضه شده در طرح میزان باید دارای ایران‌کد باشند و ایران کد مجوز ورود کالاها به طرح میزان است.
مشاور معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزیر بازرگانی افزود: الزام کالاهای حاضر در طرح میزان به داشتن ایران کد به این دلیل است که کالا باید حتماً ایرانی و دارای شناسنامه و وجهه قانونی از نظر عرضه باشد و این شرایط برای وزارت بازرگانی بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: قیمت و کیفیت کالاها نیز برای وزارت بازرگانی بسیار مهم است و به همین دلیل قبل از توزیع هر نوع کالایی در قالب طرح میزان، کالا باید از فیلتر ایران کد گذر کند .
به گفته اسماعیلی، نصب شناسنامه ملی ایران کد بر روی کالاها سبب می‌شود تا مصرف کنندگان ایرانی از خرید کالای خود در قالب طرح گسترده و ملی میزان اطمینان داشته باشند، لذا از تولیدکنندگانی در این طرح حمایت می‌شود و تولید آن‌ها رونق می‌گیرد که حاضر باشند از طریق ایران کد شفافیت خود را درباره کیفیت و قیمت به مصرف کننده عرضه کنند.
وی با اشاره به مزیت‌های طرح میزان برای تولید کنندگان اظهار داشت: هم اکنون برخی کارخانجات کشور با ظرفیت پایینی مشغول به کار هستند؛ بنابراین اگربااحراز شرایط به طرح میزان بپیوندند وزارت بازرگانی اجازه رسوب کالا در انبارهایشان را نخواهد داد.
به گفته اسماعیلی، مزیت دیگر طرح میزان برای تولیدکنندگان این است که آن‌ها پول تولید کالای خود را به صورت نقدی دریافت می‌کنند .حتی اگر فروشگاه‌ها پول تولیدکنندگان را به موقع ندهند، وزارت بازرگانی وارد عمل شده و پول آن‌ها را از فروشنده دریافت و به تولیدکنندگان برمی گرداند.
گفتنی است طرح میزان(مخفف طرح مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش نهایی) به طرح خرید اینترنتی کارمندان دولت اطلاق می‌شود که کارمندان با استفاده از کارت‌های اعتباری 5/1 میلیون تومانی که به مرور دریافت می‌کنند می توانند کالاهای مجاز ایرانی شناسنامه دار وکیفی را به صورت اقساط بدون بهره خریداری کنند.
با تمهیدات دولت،به زودی کارگران کشور نیز با دریافت کارت‌های اعتباری خرید که توزیع آن از روز کارگر امسال آغاز شده، در شمول طرح میزان قرار می‌گیرند.