تجربیات شرکت صنعتی آرد ورامین (قسمت اول)

روز سه‌شنبه 3 دی 98، تیم GS1 ایران مهمان شرکت صنایع آرد ورامین بود. معرفی این شرکت در چهار قسمت تهیه شده که در قسمت اول به صحبت‌های ارزشمند جناب آقای ضیاییان مدیر عامل مجموعه و پیشکسوت صنعت آرد کشو در مورد تاسیس و خط مشی شرکت پرداخته شده است. لازم به ذکر است صنایع آرد ورامین استفاده از تمام ظرفیت‌ها و استانداردهای جهانی GS1 را در برنامه دارد و به پیشروی در استفاده از تکنولوژی‌های روز در صنعت خود اهمیت می‌دهد.

شرکت آرد ورامین قسمت اول

 

مدیر عامل شرکت صنایع آرد ورامین در مورد نحوه تاسیس کارخانه گفت:

در سال 1345 بنا بر پیشامدها و بررسی‌هایی که به عمل آمد بنده تصمیم گرفتم کارخانه آرد راه‌اندازی شود. زیرا تصورم این بود که آرد نباید از خارج کشور تأمین شود و باید در داخل کشور تولید و عرضه شود.

از طرفی با توجه به آنکه ما در آن زمان در خوزستان بودیم مسافتی در حدود 800 کیلومتر با کارخانه آرد فاصله بود و همینطور جز اینکه در تابستان آرد خراب و فاسد می‌شد چیز دیگری در بر نداشت. از این رو اولین کارخانه آرد اینجانب از همان زمان تاسیس شد و با مهندسین داخلی و خارجی بابت ساخت و خرید و نصب تجهیزات همکاری شد؛

چنانکه مراحل توسعه‌ای و تکمیلی نیز پس از راه‌اندازی تا 18 سال طول کشید. شرکت آرد ورامین نیز در سال 1372 تاسیس شد که در دو فاز کار می‌کند و در واقع فاز دوم در سال 1385 به بهره‌برداری رسید. ظرفیت کارخانه 162000 تن و در انواع آردهای خبازی، آردهای صنعتی برای شیرینی‌پزی، تولید ماکارون و نشاسته سوهان و بقیه صنایع بالادستی در حال تولید است.

 

ادامه داستان این کارخانه موفق را در وبسایت بارکد بخوانید.