تا کنون 1 میلیون بارکد رهگیری برای لوازم خانگی به ثبت رسیده است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات به نقل از سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمیدرضا دهقانی‌نیا در رابطه با طرح مقابله با لوازم خانگی فاقد بارکد رهگیری اعلام کرد که در این زمینه‌ای جلسه‌ای برگزار شده است و مقابله با قاچاق به ضابطین برمی‌گردد، هماهنگی‌های لازم در این رابطه را ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام خواهد داد.

دهقانی‌نیا ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای مقابله با لوازم خانگی فاقد کد رهگیری در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده و از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان درخواست کرده‌ایم تا زمانی که بازرسانشان برای نظارت به سطح بازار می‌روند، این کار را انجام دهند.

همچنین بخوانید:

الزام واردکنندگان «کیف و کفش» به نصب کد کالا

شناسه و رهگیری کالا ریسک قاچاق را افزایش می‌دهد

آنچه باید از بارکد و سامانه شناسه کالا بدانید

 

وی ادامه داد: روز گذشته نیز به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم تا هفته آینده آخرین توصیه‌ها را به عرضه کنندگان لوازم خانگی ارائه دهند.

وی گفت:

از نظر من کسی نمی‌تواند ادعا کند که از اجرای این طرح بی‌خبر بوده است و نسبت به برخورد با اقلام فاقد شناسه معترض باشد؛ البته از آنجا که در حوزه لوازم خانگی به واسطه افزایش قیمت، امکان مانع تراشی از سوی برخی از فعالان بازار وجود دارد، لازم بود که با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان هماهنگی تنگاتنگی ایجاد شود تا در وهله اول، هماهنگی قیمت صورت گیرد. لازم به ذکر است که این اتفاق میسر شده و سازمان حمایت مصرف کنندگان هم سقف و هم کف قیمت انواع لوازم خانگی را اعلام کرده است.

لازم به ذکر است مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران انواع شناسه کالا را ارائه می‌نماید و عزیزانی که پیش از این به دریافت شناسه جهانی GTIN اقدام نموده اند نیازی به اخذ شناسه کالا به صورت مجدد مجدد ندارد.