بیست و سومین همایش روز ملی صادرات برگزار شد

بیست و سومین همایش بزرگداشت روز ملی صادرات با شعار رونق تولید صادراتی، شکوفایی اقتصادی به منظور ترویج و اعتلای فرهنگ صادراتی امروز ۱۱ آذر آغاز به کار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران بیست و سومین همایش بزرگداشت روز ملی صادرات (دوشنبه ۱۱ آذر ) با شعار رونق تولید صادراتی، شکوفایی اقتصادی به منظور ترویج و اعتلای فرهنگ صادراتی در کشور با حضور صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سالن اجلاس سران در حال برگزار شد. 

حمید زادبوم رئیس کل سازمان توسعه تجارت در بیست و سومین همایش روز ملی صادرات اظهار کرد: در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه علاوه بر فعالیت‌های صورت گرفته تلاش شد تا به سمت فرآیند الکترونیکی حرکت کنیم؛ در این دوره بیش از ۳۰۰ نفر در بیش از ۷۰ گروه کالایی و خدماتی ثبت نام کردند که در این بین از ۴۴ صادرکننده تجلیل خواهد شد. ۹ نفر از آن‌ها از بخش کشاورزی، ۹ نفر در بخش خدمات و مابقی از حوزه‌های صنعت و معدن هستند.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد:

توجه ویژه به صادرات به ۱۵ کشور همسایه صورت گرفت و ۱۰۰ میلیارد دلار پتانسیل صادرات شناسایی شده است که هفته گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شد.

او با اشاره به حضور ایران در کشور‌های اوراسیا گفت: تجارت با کشور‌هایی مثل هند پاکستان، مالزی و غیره در حال انجام است و پیگیری الحاق به سازمان جهانی تجارت پی‌گیری می‌شود.

زادبوم تصریح کرد: امیدوار هستیم کارت ارایه شده به صادرکنندگان نمونه در دستگاه‌های دولتی مقبول واقع شده و به آن‌ها توجه ویژه شود؛ تسهیلات باید برای تمام افراد باشد اما بدون شک فردی که به نام صادرکننده نمونه شناخته صده است نیاز به توجه ویژه دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت:

صادرکنندگان نمونه باید به عنوان رزمندگان ویژه جنگ تحمیلی شناخته می شوند و سازمان توسعه تجارت ایران با افتخار به عنوان تدارکاتچی انها کار می کند.

 

روز صادرات

منبع : YJC