برنامه و استراتژی حمایت از تولید ملی در قالب دفترچه کنکوری گردآوری شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و مجلس در راستای حمایت از تولید ملی باید سیاست‌ها و برنامه‌ها و راهکارهای خود را در قالب دفترچه کنکوری گرد هم آورند تا بتوانند با برنامه ای مشخص و مدون به اهداف پیش بینی شده را محقق کنند.
عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایران کد با تاکید بر اینکه مجلس باید موانع قانونی را در راستای حمایت از تولید ملی برطرف کند، اظهار کرد: گسترش کسب و کار، کاهش فاصله بین تولیدات داخلی با مشابه نوع خارجی و کاهش بروکراسی اداری در جهت رسیدن به ارتقای کیفیت تولید ملی و کاهش هزینه تولید باید در اولویت برنامه‌های حمایت از تولید ملی باشد.
وی در ارزیابی عملکرد دولت در راستای تحقق اهداف تولید ملی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: توسعه و رشد اقتصاد کشور در جهت حمایت از تولید ملی به برنامه ریزی، استراتژی و آینده نگری نیاز دارد. متأسفانه عملکرد مسوولان دولتی در بخش اقتصادی به گونه ای است که فقط به رفع مقطعی مشکلات اقتصادی فکر می‌کنند.
یوسفیان افزود: در حال حاضر تمام هم و غم مسوولان امر در جهت رفع مسائل روز اقتصادی متمرکز شده است و از برنامه ریزی و آینده نگری که لازمه رشد و توسعه اقتصادی است غافل شده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از به‌کارگیری روش‌های مقطعی در حل مشکلات اقتصادی، تاکید کرد: اگر برنامه مشخص و استراتژی از پیش تعیین شده به ویژه در حمایت از بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور داشته باشیم دیگر مشکلات و چالش‌های روز اقتصادی به مساله ملی مانند گرانی مرغ و دلار تبدیل نخواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی صحیح در راستای شناسایی و طبقه بندی کالاهای تولید داخلی در جهت حمایت از تولید ملی نقش مهمی بر عهده دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه در بخش بازرگانی در جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی کالاها می‌توانند در رشد کیفیت کالاهای تولید داخلی کمک موثری داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران‌کد) که در زمینه کدگذاری و طبقه بندی کالاها فعالیت می‌کند می‌تواند در جهت تهیه اطلاعات دفترچه کنکوری حمایت از تولید ملی نقش ویژه‌ای ایفا کند.