ایران کد به زودی در صنعت نفت کشور فعال می‌شود

مسئول پرو‍ژه ایران کد در وزارت نفت گفت: مراحل نهایی فعال شدن ایران‌کد درصنعت نفت درحال طی شدن است.

نقطه‌رسانه‌ای: پور رستمی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با دستور وزیر نفت کارگروهی مشترک میان مرکز ملّی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران و وزارت نفت تشکیل شد تا امکان تخصیص کد ملّی کالا به کالاهای مصرفی در صنعت نفت رابررسی کند. این موضوع با هدف اصلاح فرآیندهای تامین و توزیع کالا در صنعت نفت، صرفه‌جویی و بهینه شدن خریدها، جلوگیری از خروج بی رویه ارز از کشور و حداکثر استفاده از توانمندیهای داخلی در تأمین نیازهای صنعت نفت در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: در ابتدای کار بدنه و مدیریت‌های صنعت نفت با کارکردهای ایران‌کد و تأثیر حضور آن در این صنعت کلیدی آشنا نبودند و لذا فرآیند اداری، حقوقی و تشکیلاتی فعال‌سازی ایران‌کد درصنعت نفت زمانبر شد اما با تأکیدها و پیگیریهای وزیر نفت  و فعالیت‌های فرهنگ‌سازانه خوبی که در چند ماه اخیر صورت گرفت این  برداشتها در حال اصلاح است موضوع مراحل پایانی  خود را طی کرده و به زودی نهایی می‌شود.
وی تصریح کرد: اکنون قاطبه مدیران نفت با ایران‌کد آشنا شده و از ورود آن به بزرگترین و گسترده‌ترین صنعت کشور حمایت می‌کنند و این امر پشتیبانی مناسبی را ایجادکرده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم موانع اداری و حقوقی موجود درکوتاه‌ترین زمان ممکن که حتی امیدواریم پایان امسال باشد رفع گردد تا ایران‌کد رسماً فعالیتش را در بخش نفت شروع کند، هرچند به طور غیررسمی فعالیت‌هایی در حال انجام است.