ایران کد باعث روان سازی و شفاف‌شدن اقتصادکشور می‌شود

نقطه رسانه ای :پیمان فروزش عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس، یکی از عوامل مهم در روان سازی و شفاف‌شدن حوزه بازرگانی و اقتصاد را شناسنامه دار کردن کالاها دانست.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به این‌‌که علاوه بر شناسنامه ‌دار کردن محصولات که باعث شفاف و روان‌سازی ارائه کالا و با کیفیت و استاندارد به جامعه‌است باید تجار و افراد تولید‌کننده محصولات نیز با داشتن کد به فعالیت بپردازند گفت: باارایه پیشنهادی به وزارت بازرگانی درخواست کردیم به‌دلیل مزایای بالای شناسنامه دار شدن کالا، افرادی که کوچک‌ترین کار تولیدی دارند کد مشخصی را بگیرند.
وی ارائه این نظام ملی را در راستای عدالت اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: شفاف و روان بودن جریان اقتصادی می‌تواند بسیاری از زوایای تاریک، اقتصاد امروز را برطرف کند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که کددار شدن محصولات باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و برای عامه مردم از محاسن آن گفته شود افزود: هرقدر اطلاع‌رسانی در این زمینه بیشتر باشد مردم می‌توانند با دانستن محاسن آن از خرید اجناسی که از این نظام بی‌بهره هستند خودداری کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با دانستن مشخصات، خریداران با دقت بیشتری اجناس خود را انتخاب می‌کنند.
وی شیوه کدگذاری برای مواد اولیه را نیز بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: در حال حاضر در روند اقتصادی نرخ گذاری‌ها، مبالغ زیاد گمرکی برای این مواد گرفته می‌شودووحدت رویه دراین زمینه نداریم که وقت وهزینه زیادی را تلف می کند.