اعضای جدید هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران معرفی شدند

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدماتطی حکمی از سوی محمدرضا رضوی، رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، آقایان بهزاد عمرانی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل،‌ فواد افشین به عنوان نایب رییس و عضو غیرموظف و یعقوب آرایش به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران معرفی شدند.
اعضای جدید هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران معرفی شدند
به گزارش شاتا از موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، محمدرضا رضوی در مراسم تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید هیات مدیره ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیات مدیره سابق این مرکز افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و اقدامات زیادی برای ارایه خدمات دولت به صورت الکترونیک صورت گرفت که یکی از این اقدامات، فعالیت شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران بوده است.
وی با بیان اینکه شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نقش موثری در استانداردسازی کد کالا و خدمات کشور داشته و دارد گفت: باید در ساده سازی و روان سازی ابعاد مختلف تجارت الکترونیک اقدامات اساسی و مهمی صورت گیرد.
رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با اشاره به رویکرد مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساده‌سازی فرایندهای تجارت الکترونیک و سپردن بخش‌هایی از آن به بخش خصوصی اظهار داشت: هیات مدیره هرچه سریعتر نسبت به بررسی این موضوع و رفع دغدغه‌های اشاره شده از جمله مشخص کردن و تعیین تکلیف فعالیت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی و شناسایی اموال و دارایی‌های مرکز و همچنین با برقراری تعاملات فیمابین با وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه مقدمات اجرایی شدن این فرایندها  را  انجام دهد.
وی تصریح کرد: پس از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنایع  و معادن، می طلبد که با توجه به اهمیت و جایگاه و مسئولیت‌ها و خدمات مرکز و به منظور ارایه مطلوبتر این خدمات ارتباط با تمامی بخش‌های مرتبط وزارتخانه گسترش یابد.
رضوی همچنین  بیان کرد: هیات مدیره جدید با توجه به تاکید و دستور وزیر محترم ، تعامل و ارتباط خود را با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و معاونت‌های مربوطه حفظ و تقویت کند.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیر عامل و اعضای هیات مدیره سابق، هیات مدیره جدید را معرفی و برای ایشان آرزوی موفقیت داشتند و تاکید کردند که مدیریت جدید بتواند از دانش و تجربه مدیران مجموعه و مدیریت قبلی در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها و مسئولیت‌های محوله استفاده مطلوب ببرند.
در ادامه این جلسه احمد غلامزاده رییس سابق شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با اشاره به عملکردش در زمان تصدی مسئولیت در این مرکز گفت: ایجاد و پیشرفت حوزه‌های دانش محور نیازمند جذب نیروی انسانی است که اینجانب در این مرکز حدود 600 شغل در طول مسئولیت خود ایجاد کردم.
وی همچنین یادآور شد: می توانستیم از طریق افزایش سرمایه در شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران سهم دولت را کاهش داد و زمینه فعالیت بخش خصوصی  و ارایه خدمت از سوی مرکز را به شکل مناسبتری فراهم کرد و تاکید اعضا هیات مدیره بدین شکل بود، اما این نگاه کارشناسی مورد قبول واقع نشد .
 بهزاد عمرانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نیز در این مراسم گفت: اعضای جدید هیات مدیره با این رویکرد که می خواهند تناقضات گذشته را روشن و مشخص کنند، فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر مرکز بتواند در توسعه اقتصادی و تجاری کشور خوب ایفای نقش کند بایستی به فعالیتش ادامه دهد و آن بخشی از فعالیت‌ها که قابل واگذاری است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، بنابراین ما در این جهت قدم برخواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با نگاه کارشناسی دقیق مشکلات گذشته مرکز را بررسی کرده و حل و فصل کنیم.