ارزیابی تکنیک های شناسایی محصول با تلفن همراه

چکيده

محصولات و كالاهاي مصرفي از دو طريق اينترنتي و فروشگاه‌هاي سنتي به فروش مي‌رسند كه هر يك از اين دو روش مزاياي خاص خود را دارد. در اين مطالعه به بررسي مزاياي اين دو روش پرداخته شده است. هدف از اين تحقيق، تشويق و ترغيب افراد به سوي خريد آنلاين و بهره‌گيري از مزاياي آن است، از جمله مزيت‌هاي آن می‌توان به نظرات و پیشنهاد‌ات ساير مصرف‌کنندگان اشاره كرد. تمايل به استفاده از تكنولوژي تلفن همراه، براي مثال ضرورت استفاده از اينترنت همراه، تحولي عظيم را در دستيابي بالقوه به تجربه خريد در دنياي واقعي را محقق ساخته است. چالش كليدي در اين راستا، شناسايي سريع و صحيح محصولات است. تحقيق حاضر پنج روش شناسايي محصول به وسيله تلفن همراه را در يك مطالعه مقايسه‌اي مورد بررسي قرار می‌دهد. «زمان اتمام كار» و «سهولت در كاربري» متغيرهاي وابسته مورد ارزيابي در اين مطالعه هستند. اين اولين مطالعه‌اي است كه مزاياي شناسايي خودكار را مورد سنجش كمي قرار داده است. نتايج نشان می‌دهد كه شناسايي خودكار يك محصول از طريق اسكن برچسب آن مي‌تواند تا هشت برابر سریع‌تر از وارد كردن نام محصول در فيلد متني باشد. نكته شگفت‌انگیز اين است كه تشخيص باركد با استفاده از دوربين گوشي همراه مي‌تواند با سرعت و دقتي تقریباً برابر با اسكن تگ RFID صورت پذيرد. اين بررسي مي‌تواند مبنايي براي توسعه‌دهندگان تكنولوژي شناسايي خودكار از طریق تلفن همراه باشد.

 

1- مقدمه

در سال‌هاي اخير، اينترنت به وسيله‌اي ارزشمند براي خريداران جهت جستجوي اطلاعات محصول بدل گشته است. با هدف تصميم براي خريد منطقي، مشتريان در بيشتر مواقع به مقايسه قيمت، مشخصات فني، نظرات مشتريان و اطلاعات مشابه در وب دسترسي دارند. فروشگاه‌هاي آنلاين جهت معرفي بهتر محصول و برپايي حراج‌هاي تأثیرگذار، در وب‌سایت خود از شيوه دسترسي آسان به اطلاعات و طبقه‌بندی اطلاعات محصولات بر اساس عملكرد آنها بهره مي‌گيرند. با اين وجود در حالی که درآمدهاي فروشگاه‌هاي آنلاين در حال افزايش است، فروشگاه‌هاي حقيقي فعال در سطح شهر هنوز جذابيت خود را براي مشتريان حفظ كرده‌اند. يك دليل آن بي‌شك متفاوت بودن خريد اينترنتي با تجربه خريد از فروشگاه‌ها و مراكز خريد است.
همان‌طور كه در بالا اشاره شد، جدايي ميان محصولات و اطلاعات مربوطه ما را به سوي پديده‌اي سوق می‌دهد كه آن را «فروش هيبريدي» يا «خريد چند كاناله»  مي‌نامند. به اين دليل كه مشتريان مي‌خواهند اهرم شفافيت در خريد اينترنتي را به همراه تجربه خريد از فروشگاه‌های حقيقي داشته باشند، به طور متناوب بين جستجوي اطلاعات در اينترنت و خريد كالاي خود از فروشگاه‌هاي حقيقي در حال تكاپو هستند. اين امر سبب چند قسمتي شدن فرآيند خريد در زمان و مكان مي‌شود.

 

برای خواندن ادامه این مقاله مفید اینجار ار کلیک نمایید .