آینده صنعت مواد غذایی در سال 2020

سال 2019 سال تغییر بزرگی در فضای مواد غذایی بود

 آمازون با فروشگاه‌های GO خود امواج بزرگی ایجاد می‌کند و وارد فروش مواد غذایی به‌صورت سنتی (فروش مواد غذایی به‌صورت فیزیکی در مغازه‌ها) می‌شود، والمارت از کروگر به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی پیشی گرفت و فروش مواد غذایی به‌صورت آنلاین همچنان در حال رشد است و فروشگاه‌های مواد غذایی سنتی را گیج کرده است.

اما ما تغییرات بزرگتری را برای سال 2020 پیش‌بینی می‌کنیم، در اینجا به بررسی 3 روند تاثیرگذار پرداخته شده است.

3 روند تاثیرگذاردر آینده صنعت مواد غذایی

فروشگاه‌های مواد غذایی فشار فزاینده از سوی آمازون و دیگر شرکت‌های آنلاین را احساس خواهد کرد و به‌سرعت به سمت مدل‌های بهبود تجارت الکترونیک حرکت خواهد کرد، به‌خصوص به این دلیل که بازدید از فروشگاه‌ها کاهش‌یافته است.

هر هفته، ما با فروشگاه‌های مواد غذایی سنتی در سراسر کشور که به‌طور فزاینده نگران آمازون هستند صحبت می‌کنم – به‌ویژه با اخبار اخیر مبنی بر اینکه آمازون شروع به افتتاح فروشگاه‌های مواد غذایی در سال 2020 خواهد کرد.

نظر کلی این است که خواربارفروشی‌ها باید با تجارت الکترونیک و گزینه‌های بهتر تحویل مشتریان میانه بازار (قشر متوسط) را هدف قرار ‌دهند که محدودیت‌های بودجه‌ای دارند. تمام بازیکنان بزرگ در صنعت خرده‌فروشی مواد غذایی به‌شدت در این مسیر حرکت می‌کنند، اما یک چالش عملیاتی سخت است، و تغییر احتمالا سریع نیست.

فروشگاه‌های مواد غذایی کوچک و سنتی (که ۷۰ درصد از بازار عمده‌فروشی مواد غذایی را به خود اختصاص می‌دهند)، به‌ویژه در حال حاضر نگران آمازون هستند. خبر مربوط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدید آمازون که در اوایل سال ۲۰۲۰ در منطقه لس‌آنجلس افتتاح شد، تکان‌دهنده بود. فروشگاه‌های آمازون ترکیبی از خدمات قیمت‌های پایین و تحویل رایگان را ارائه می‌دهند.

مواد غذایی

 

ادامه مقاله در وبسایت بارکد