آماده تشکیل کارگروه مشترک ایران‌کد با وزارت بازرگانی هستیم کسب و کارهای دانش‌بینان بایددر اولویت ایران‌کد باشند

کسب و کارهای جدید و دانش‌بینان باید در اولویت بهره‌مندی و استفاده از سیستم ایران‌کد قرار گیرند.

صادق واعظ‌زاده- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ایران‌کد، با ارزیابی مثبت از راه‌اندازی سیستم ایران‌کد از سوی وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم ایران‌کد در بحث کالا و خدمات علاوه بر این‌که به شفافیت بخش تولید و مصرف انواع کالا و خدمات کمک می‌کند در واقع فضای رقابتی در بازار را نیز دامن زده و در فعالیت‌های مرتبط با آن تأثیر مثبتی در پی خواهد داشت.
وی گفت: فراگیری و گسترده شدن بهره‌گیری از سیستم‌ ایران‌کد در بخش‌های مختلف اقتصادی همچنین در افزایش کیفیت کالا و خدمات هم مؤثر بوده و مصرف کننده را از طریق جست‌وجوی ساده انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز، از سردرگمی نجات خواهد داد البته در کنار آن نیز انتخاب را برای مصرف کننده عقلانی تر و اقتصادی‌تر خواهد کرد. معاون علمی و نو‌آوری رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه گزارش کاملی از سوی وزیر بازرگانی درباره ایران‌کد و چگونگی انجام این پروژه، در هیأت دولت، بر لزوم افزایش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه فواید و نیز زمینه‌های اجرای پروژه ایران‌کد در کشور تأکید کرد.
و اعظ زاده گفت: استفاده از سیستم ایران‌کد علاوه بر بخش‌های تولیدی می‌تواند نقش مؤثری در حوزه کتاب و نشر ایفا کند و قطعاً در بخش تولید و انتشار انواع کتاب، نرم‌افزار و حتی کالاهای فرهنگی قابل استفاده است بنابراین انتظار داریم که کسب و کارهای جدید و دانش بینان باید در اولویت استفاده از این سیستم قرار گیرند چرا که سیستم ایران‌کد نظم جدیدی در تولید و توزیع آنها ایجاد خواهد کرد که این امر به نفع مصرف کننده و تولید‌ است.
وی بر آمادگی معاونت علمی ریاست جمهوری در تشکیل کارگروه ‌ویژه ایران‌کد با مشارکت وزارت بازرگانی و تسری این سیستم به بخش علمی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر گزارشی درباره نحوه بهره‌مندی این بخش از سیتسم ایران‌کد در اختیار نداریم اما آماده‌ایم که در صورت همکاری وزارت بازرگانی کارگروه ویژه آن را تشکیل دهیم.
واعظ‌زاده تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل چنین کارگروهی تاکنون از سوی وزارت بازرگانی ارائه نشده‌است اما چنانچه طرح شود استقبال می‌کنیم.