آغاز ورودایران کدبه صنعت گاز کشور

مدیر امور کالای شرکت بازرگانی گازکشور از اجرای فاز اول کد گذاری کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز با تعریف کد ملی کالا-ایران کد- برای چهار هزار و 700 قلم کالا خبر داد.

مجتبی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به امضای قراردادی بین شرکت ملی گاز و ایران کد برای کد گذاری کالاهای پر مصرف صنعت گاز، یکی از مهمترین دستاوردهای کد گذاری کالاهای مورد نیاز صنعت نفت و گاز را ایجاد یک زبان مشترک بین شرکتهای تابع وزارت نفت و سازندگان داخلی کالا و تجهیزات عنوان کرد و افزود: بر این اساس کدی 16 رقمی برای تمامی کالاهای پر مصرف در سطح صنعت گاز تعریف خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در فاز اول اجرای این طرح تاکنون بیش از چهار هزار و 700 قلم کالا در سطح صنعت گاز کد گذاری شده اند، اظهار داشت: در مجموع در شرایط فعلی نزدیک به 300 هزار قلم کالا شناسایی شده است که پیش بینی می‌شود برای بخش عمده ای از این کالاها کد تعریف شود.
این مقام مسئول با اعلام اینکه تمامی این 300 هزار قلم کالا نیاز به کد ملی ندارند، اظهار داشت: با کد گذاری کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز امکان رد یابی و شناسایی کالا و تجهیزات صنعت گاز فراهم می‌شود.
مدیر امور کالای شرکت بازرگانی گاز ایران یکی دیگر از اهداف ارائه کد ملی به کالاهای گازی را بررسی و تعیین موجودی این کالاها در سطح انبارهای شرکت ملی گاز اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در مجموع با کد گذاری کالاهای گازی نظمی در خرید و فروش و استفاده از تجهیزات و کالاهای گازی حاصل خواهد شد.