آغازبه کار سومین همایش سراسری ایران کد

نقطه رسانه ای : سومین همایش سراسری ایران  کد صبح امروز با حضوروزیر بازرگانی، معاونان وزیر بازرگانی و رییس ستاد تحول  وزارت صنایع  آغاز به کار کرد.

به گزارش نقطه رسانه ای  ، این همایش از صبح امروز با حضوردکترسید مسعود میرکاظمی وزیربازرگانی، سید امین فاطمی رییس ستاد تحول  صنایع و معادن ،دکتر مسعود موحدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی و احمد غلامزاده  رییس مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات در سالن همایش‌های صدا و سیما فعالیت خود را  آغاز کرد.
هدف از برگزاری این همایش آشنایی با نظام ایران کد و ایجاد تعامل میان دستگاههای مختلف برای اجرای طرح کدگذاری کالا و خدمات است.
‌ آخرین دستاوردها، تحولات و التزامات و مصوبات قانونی درباره ایران‌کد اطلاع‌رسانی خواهد شد.
همچنین 16 شرکت برتر نیزکه بیشترین حضور و همکاری را در نظام ملی شماره‌گذاری و خدمات شناسه کالا داشته‌اند،‌ با اهدای لوح و تندیس ویژه تقدیر خواهند شد.
در همایش سوم مانند سال‌های گذشته یک پنل علمی- تخصصی نیز برگزار‌می‌شود که متخصصان کدینگ و تجارت الکترونیک به بیان آخرین دستاوردهای علمی این امر در جهان و پیاده‌سازی آن در ایران ‌می پردازند.
گفتنی است هم اکنون 200.000 قلم کالا کد ملی دریافت کرده‌اند و در پرتال ملی کالا نمایش داده می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با اجرایی شدن الزامات قانونی در این خصوص ظرف یک سال آینده 90.000 عضو جدید به ایران کد می پیوندند. همچنین پرتال ملی خدمات نیز در حال آماده‌سازی است که در سال جاری رسماً به بهره‌برداری‌می رسد.